Thursday, August 2, 2012

Nice things for nice boys!

http://nicethingsforniceboys.com/2012/08/emel-loves-us/



Emel Loves Us!

NTFNB02 Ağustos 2012interviewYorum Yapılmamış
Emel Loves Us!
Çılgın projelerin ve cin fikirlerin sahibi Emel Kurhan’nın  yeni projesi ”Emel Loves Istanbul/ Emel Loves Paris”  Emel’in ilk kitabı. Jotun Boya‘nın sponsor olduğu kitap Paris ve İstanbul‘un lokal hayatını kendi şehrinde yaşayan aynı zamanda onlara  aşık  olan Emel’in gözünden yazılara dökülen bir şehir rehberi olma özelliğini taşıyor. Kitabın her şeyi el yapımı fotoğraflar Emel’e grafikler ise Aslı Altay’a ait. Emel Kurhan ile gerçekleştirdiğimiz ufak sohbetimizde bakın kitapla ve şehirleriyle ilgili daha neler öğrendik…
İlk öncelikle kitabı çok begendiğimi söylemeliyim. Faydalı bir kaynak olduğu kadar sosyal bir duruşuda var.  Peki nasıl çıktı fikir?
Teşekkür ederim! Beğenmene sevindim. 2003’ten beri bu fikir vardı aklımda, İstanbul’a gidenlere adres verirdim, Paris’e gelenlere adres verirdim ve en sonunda bir kitaba dönüştürme fikri geldi. Her zaman bir şehre gittiğimde meraklı bir şekilde ne var ne yok ne yenir bir sürü adresle geri dönerim.  Bu iki şehirle ilgili kötü deneyim yaşanmasına çok üzülürdüm. Kitapta yemek içmek gezmek tozmakla ilgili (normal bir turistik guide’da olmayan bir şey var: o da gitmediğim yerleri yazmadım.) Okuyucunun iki ayrı şehirdeki ayak izlerimi takip etmesini istedim.Jotun Boya sponsorluğunda ve grafikerim Aslı Altay ile kolaj halinde kitaba dönüştürdük. Kısaca anlatmak istediğim şey: Paris ve İstanbul benim için büyülü şehirler. Fotoğrafları çektim, yazıları yazdım, kanaviçeleri işledim. Sonucunda guide işlevi olan bir Scrapbook hazırladım. Şehirdeki gözlerimle gördüğüm tattığım şeyleri anlatmak istedim. İnsanlarla İstanbul’umu ve Paris’imi paylaşmak istedim. Ayrıca bu benim ilk kitabım çok mutluyum!
İstanbul ve Paris iki ayrı karakterde şehirler, Paris’i çok seviyorsun ama İstanbul’a evim diyorsun birinden vazgeçecek olsan hangisinden vazgeçerdin?
İkisinede sahip olamayacaksam kendime yepyeni bir yer ararim.
Kitapta şehirler hakkında sevdiğin ve nefret ettiğin şeyler var, ne kadar nefret kapasiten olmalı ki bir şehri sevmeye devam edebilrsin?
İki şehirle alakalı sevdiğim ve sevmediğim şeyler var.Bir yerlere yerleşince insan iyi ve kötü taraflarını yaşıyor, alışkanlıklar ediniyor.
Bir şehri daha iyi tanımak budur. Tüm zorluklarına rağmen 2 şehrinde güzel taraflarını görebiliyorum ve takdir edebiliyorum.
Bu aralar İstanbul ve Paris dışında flört ettiğin başka bir şehir var mı?
Var!! Farklı bir flört. İstanbul ve Paris’te yaşamayı seçecek kadar sevdim. Yeni flörtlerim şu anda daha yüzeysel.
İstanbul ve Paris 2 güzel kadın mı yoksa 2 dayanılmaz yakışıklı erkek mi?
Bilmiyorum.
Bir şehir nasıl kalbini çalar?
Aşk bu! Kural yoktur bana güzel gelen başkasına korkunç gelebilir.
Paris Türklerin, İstanbul Fransızların olsaydı sence neler değişirdi?
Neler değişmezdi asıl soru bu!
Peki hangi şehrin erkekleri daha Niceboy?
Paris!
İstanbul ve Paris’te niceboys listesi yapsan hangi isimler olur?
İstanbul: Onur Eraybar ve Ahmet Baytar
Paris: Çok niceboys var aralarından seçemiyorum!
Teşekkürler Emel Niceboy’lara söylemek istediğin başka şeyler var mı?
Kitabin geliri köpek barınaklarına bağışlanacak, o yüzden cici köpeklere destek olabilirler ;)

2000 adet basılan kitabı Lastik Pabuç, Patika Kitapevi ve Midnight Exspress mağazalarında bulabilirsiniz.  

No comments:

Post a Comment